Duffy agency

Idag har jag varit på min mest inspirerande föreläsning någonsin.  En man vid namn Sean Duffy, konsult och marknadsförare (troligtvis också ägare) på Duffy Agency vilken finns placerad i Boston och Turning Torso. Hela seminariet handlade om "marketing in practice" och hans första slide heter " What Kotler never said" eller ngt likande.. Vi fick interagera, diskutera och komma till egna lösningar och en tre timmars föreläsningar har aldrig gått så fort. Vår task var att identifiera behovet av aspirin till kvinnor mellan 65-80 och då inte det självklara som smärtlindring utan på ett högre plan. Klassen fick tio olika behovsscenarier, någon annan fick behovet av Obama för vita amerikanska män mellan 30-45 och en tredje behovet av kondomer till 16-20 åriga katolska ungdomar. Ja, förstår ni poängen, det skapade mycket debatt vill jag lova..

En av produkterna hans agency fick i uppdrag att skapa en kampanj runt var TwoDaLoo:


Han menade att detta var ett av de svåraste projekten eftersom han själv hade svårt att se behovet av produkten. Jag förstår precis, inte nog med att det är två toaletter utan det fanns också dockningssystem till ipods och laptop. Men det är klart, skapas behover så finns också en marknad... Men vad jag gör på toa, det är jag nog helst ensam om...

**

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0