Marknadsföring som global risk.
Ska som sagt hålla föredrag imorgon och den här snubben, Witkowski som jag ska presentera menar att marknadsföring leder till:
1. Marknadsföring underminerar lokal kultur
2. Privat egendom känns mer viktig än mänskliga rättigeheter
3. Dåliga dieter och andra matrelaterade problem uppmuntras
4. Marknadsföring leder till ohållbara nivåer av konsumtion
Ja, jag får i alla fall en tankeställare...
Jag som utbildar mig till marknadsförare.
**
Men så finns det ju såklart två sidor av alla mynt. Hur mycket mindre pengar tror du skulle skänkas om ingen gjorde marknadsföring till hjälporganisationer och dylikt? Hur många bra saker och tjänster hade man missat om de inte marknadsförts? Vi hade till exempel sannolikt aldrig sökt till Procce om dom inte marnadsfört sig. Och alla roliga festivaler, utställningar, resor, mm man kan göra, ingen hade ju fått information om sånt utan marknadsföring. Det är väl kultur om nått? Det är ju faktiskt inte bara toapapper, tvättmedel, skräpmat och smink som man gör reklam för...